Vi bruker informasjonskapsler for å gjøre opplevelsen bedre. I samsvar med det nye e-direktivet trenger vi å be om tillatelse til å sette informasjonskapsler. Lær mer.
Tillat informasjonskapsler for analyse og markedsføring Lær mer.
Vilkårene nedenfor gjelder produkter som selges fra vår nettbutikk Returhuset.no.
Alle varer som bestilles før 12:00 på hverdager, pakkes og sendes samme dag!*
Alle varer som bestilles etter 12:00 behandles og sendes normalt innom 1 arbeidsdag.*
*Hvitevarer og andre produkter som leveres på pall sendes innen 2 arbeidsdager.
For at vi skal kunne garantere levering før jul er siste bestillingsdag før 12:00 den 18/12*. Ordrer bestilt etter 12:00 18/12 kan vi ikke garantere at kommer frem til jul.
Bestillinger til postnummer 0000-7999 kan legges frem til 12:00 19/12 med fortsatt garantert levering før jul.
*Siste bestillingsdag 12:00 18/12 gjelder dessverre ikke ordre til Nord-Norge med postnummer 9000-9999. For disse postnummer gjelder siste bestillingsdag før 12:00 17/12.
Alle ordrer leveres normalt innen 1-7 arbeidsdager. Alle varer som bestilles med leveringsalternativet "Hente selv" blir normalt klare til opphenting i løpet av 1-3 timer i våre åpningstider.
Hver ordreforsendelse fra Returhuset innholder vedlagt pakkseddel og angrerettskjema som skal benyttes ved angret kjøp.
Du vil motta en leveringsbekreftelse fra oss på mail når bestillingen blir sendt fra lagret vårt. Denne inneholder de detaljene du trenger for å spore pakken din. Dersom du valgt leveringsalternativet "Hente selv" vil du motta en bekreftelse fra oss på mail så fort varene er klare til opphenting. Vi bruker Bring/Posten for samtlige leveringer og alle våre pakker er sporbare med et unikt kolli-ID. Skulle det oppstå en forsinkelse i levering utenfor avtalt tid på 1-7 virkedager, vil vi uten forsinkelse, hvis mulig, informere deg om årsaken til forsinkelsen og informere deg om en ny beregnet leveringstid. I disse tilfellene har kunden rett til å kansellere kjøpet uten kostnad. Ved heving av kjøpet grunnet forsinket levering blir pengene refundert via Klarna med samme betalingsmåte som kjøpet ble gjort med, pengene blir refundert når Returhuset har mottatt varene i retur, dog senest 14 dager fra varsling ble gitt. Klarna behandler refusjonen innen 5-7 virkedager, men avhengig av hvilken finansinstitusjon du bruker, kan det ta opptil 14 dager før refusjonen vises i bankkontoen din. Har du betalt med Klarna faktura korrigeres beløpet automatisk på fakturaen.
Returhuset.no leverer bare innen Norge, med unntak for Svalbard og Jan Mayen.
For bestillinger i Sverige, Danmark eller Finland vennligst besøk vores svenske nettbutikk, www.returhuset.se, www.returhuset.dk och www.returhuset.fi
Mindre pakker sendes til ditt nærmeste Bring/Posten hentested. Du finner sporingsinformasjon i leveringsbekreftelsen du mottar fra oss via mail når pakken er blitt viderelevert til transportør fra lagret vårt. Når pakken er tilgjengelig for henting, vil du bli varslet via tekstmelding, og pakken blir værende i 7 dager før den automatisk returneres til oss. Fristen kan enkelt og kostnadsfritt forlenges fra 7 til 14 dager via Bring/Posten-appen eller via sms med transportøren. Hvis emballasjen er skadet eller det mangles kolli, må transportøren informeres omgående. For pakker som ikke hentes innenfor tidsfristen krever vi alltid et håndteringsgebyr på kr. 200 i tillegg til returkostnaden.
Ved hjemlevering leverer Bring/Posten normalt på bakke/gatenivå til fortauskant/tomtegrense/ytterdør, transportør har ikke anledning til å bistå med bæring av produkt(er) utover utlasting fra bil. Ved hjemlevering er du som kunde ansvarlig for å være tilgjengelig for å avtale utlevering per telefon, SMS eller annen teknisk løsning som Bring/Posten sender ut i forbindelse med avisering. Bring vil kontakte mottaker dagen før levering og skal også varsle mottaker 30-60 minutter før ankomst. Dersom mottaker adresse avviker fra normal transportrute, forbeholder seg Bring retten til å levere varen(e) til nærmeste terminal. Dersom mottaker ønsker utkjøring avtales pris og tid med lokal avdeling. Vi forbeholder oss retten til å fakturere eventuell lagerleie som Bring/Posten måtte fakturere oss som følge av å ikke klare å avtale utlevering med mottaker. Du finner sporingsinformasjon i leveringsbekreftelsen du mottar fra oss via mail når forsendelsen er blitt viderelevert til transportør fra lagret vårt. Hvis emballasjen er skadet eller det mangles kolli, må dette medles fra om til sjåføren ved mottak. Merk at ansvaret for produktet overgår til kjøperen når produktet er mottatt og anerkjent.
Når du kjøper hvitevarer og andre produkter med en bruttovekt over 20 kg, er det alltid en fraktkosnad fra kr. 495, med mindre de hentes på vårt lager etter avtale. For mer informasjon angående henting av hvitevarer selv fra vårt lager, se nedenfor.
Ved bestilling med leveringsalternativet "Hente selv" vil du motta en mailbekreftelse fra oss så fort dine varer er klare til opphenting. Ved opphenting må ha med din ordrebekreftelse/hentebekreftelse og gyldig identifikasjon. Dersom dette ikke kan vises frem har Returhuset rett til å nekte utlevering av produktene. Utlevering utføres av Returhuset sitt personal på lasterampen til utleveringslageret, som også etter beste evne vil være behjelpelig ved nedbæring fra lasterampen. Dette kan imidlertid ikke garanteres. Utleveringslageret er til tider ubemannet, avtale om opphenting må derfor gjøres på forhånd via mail til info@returhuset.no. Dersom opphenting ikke har blitt avtalt på forhånd, kan Returhuset ikke garantere at personal er til stede og at opphenting kan utføres. Mer detaljert og relevant informasjon kommer frem i hentebekreftelsen.
Dersom kontakt ikke har blitt opprettet for å avtale tid for henting innen 7 dager fra kjøpsdato, vil kjøpet heves og du belastes for lagerleie f.o.m. dag 3. Lagerleie beregnes til kr 125 per påbegynte dag.
- 20 kg: fra 99 kr. Bestillingen sendes til nærmeste Bring/Posten hentested.
+ 20 kg og hvitevarer: fra 495 kr. Bestillingen blir levert på døren/til porten dig på dagtid av Bring/Posten.
Hente selv: 0 kr.
Henter du ikke ditt produkt fra Bring/Posten sitt hentested, tilkommer det alltid et håndteringsgebyr på kr. 200 i tillegg til returkostnaden.
Om du skulle oppdage skade på emballasjen eller produktet ved mottak av bestillingen, må dette informeres til sjåføren ved levering/hentested ved opphenting. Merk at ansvaret for produktet overgår til kjøperen når produktet er mottatt og anerkjent. For oppfylle din undersøkelsesplikt må produktet undersøkes for å utelukke eventuelle sjulte skader innen rimelig tid etter mottak. Hvis du oppdager at varen er skadet i leveransen først ved oppakking, må du gi beskjed til Returhuset innen 2 virkedager. Ta kontakt med oss på info@returhuset.no for å få hjelp med saken din. Vennligst dokumentere skaden med bilder og vedlegg i e-posten din til oss for raskere behandling av saken din.
Ved bestillinger med leveringsalternativet "Hente selv" tar Returhuset ikke ansvar for skader som oppstår i transport. Ansvaret for produktet overgår i disse tilfeller til kjøperen når produktet er utlevert og anerkjent.
Ved retur grunnet anger, står kunden selv for fraktkostnadene og sender inn produktet eller gi beskjed til oss i Returhuset innen 14 dager fra den dagen forbrukeren mottok bestillingen. Du som kunde er også ansvarlig for at produktet returneres i emballasje og ankommer oss uskadet, og at produktet blir sendt innen 14 dager etter at du kontaktet oss. Dette gjelder også pakker som ikke blir hentet og dermed automatisk blir sendt i retur. Husk å lagre kvitteringen på returforsendelsen. Hvis du angrer på kjøpet, vennligst kontakte oss via mail på info@returhuset.no eller via kontaktskjemaet vårt som du finner her: Kontakt oss.
Returhuset.no c/o Godsinlösen Nordic AS
Smalvollveien 58
0667 Oslo
Les mer om angreretten i våre Kjøpsvilkår.
Skulle en hendelse utenfor vår kontroll inntreffe, for eksempel streiker, transportforstyrrelser, import- eller eksportforbud, miljøkatastrofer eller andre omstendigheter utenfor Returhusets kontroll, kan det hende at vi ikke kan oppfylle avtalen vårt i løpet av en Force Majeure. Under disse omstendighetene har du og/eller Returhuset rett til å si opp avtalen som er inngått uten sanksjoner.
Vi har delt opp våre produkter i generelle graderinger fra «NY» til «C» ut ifra varens tilstand. Alle våre mobiler, datamaskiner og nettbrett er kvalitetskontrollert, fullt fungerende, nullstilte og har ingen sprekker verken på skjerm eller bakside. Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt.
For å spare på miljøet leveres alle våre mobiltelefoner og nettbrett uten lader, med unntak av de som leveres i originaleske. Datamaskiner leveres alltid med tilhørende lader. Ikke glem å supplere med et godt deksel eller skjermbeskyttelse. Alle våre mobiltelefoner og nettbrett selges med 24 måneders garanti, datamaskiner selges med 12 måneders garanti.
Les gjerne mer om våre kjøpsvilkår under Produktgaranti og allmenne garantivilkår HER.
Ønsker du å vite mer om hva We Reuse-merkingen innebærer, klikke HER.
Vi har delt opp våre hvitevarer i generelle graderinger fra «NY» til «B» ut ifra varens tilstand, slik at du som kunde enkelt skal forstå hvilken tilstand produktet har. Majoriteten av disse kommer direkte fra produsent og er helt nye med produsentgaranti.
Hvitevarene i vårt sortiment er som regel returer, utgåtte modeller eller varer med transportskadet emballasje. Hvis en av våre hvitevarer skulle ha en skade vil disse få tilstandsgradering A eller B. Tilstand A betyr at varen har en kosmetisk skade som ikke vil synes når produktet er montert og tilstand B innebærer at varen har en mindre kosmetisk skade på fronten. Alle varene er funksjonstestet og ingen av disse skadene vil påvirke produktets bruk eller funksjon uansett tilstandsgradering.
Alle våre hvitevarer er fullt funksjonelle med garanti. Les gjerne mer om våre kjøpsvilkår under Produktgaranti og allmenne garantivilkår HER.
Ønsker du å vite mer om hva We Reuse-merkingen innebærer, klikke HER.
Tilstandsgraderingene nedenfor gjelder generelt for øvrige produkter og returer fra e-handel. Produktene er som regel helt nye og oftest et angret kjøp. Med andre ord fra en som har angret på sitt kjøp hos en av våre samarbeidspartnere.
Alle produkter som kommer inn til oss kontrolleres grundig for å forsikre full funksjonalitet og rengjøres ved behov. For å gjøre det enklere for deg som kunde, får hvert produkt en gradering fra «NY» til «B» som beskriver produktets tilstand.
Produktene kommer med garanti som du kan lese mer om HER.
Ønsker du å vite mer om hva We Reuse-merkingen innebærer, klikke HER.
Forseglingen kan ha blitt brutt, men produktet er ikke brukt. Det er alltid komplett med alt av tilbehør og brukermanual. Du får rett og slett et helt nytt produkt til en redusert pris der den eneste mangelen/feilen er at emballasjen kan ha blitt åpnet!
I dette tilfellet kan produktet ha blitt pakket opp og prøvd. Et A+ produkt er alltid komplett med alle tilbehør, men det kan finnes små tegn på at produktet kan ha blitt prøvd. Et eksempel på dette kan være at kabler ligger løst, eller at man kan se fingeravtrykk. Vi forsøker selvsagt å gjenopprette produktet tilbake til den originale tilstanden før vi sender det til deg!
Disse produktene bærer mindre spor av å ha blitt prøvd eller litt brukt, men kommer med alt vesentlig tilbehør. De kan for eksempel ha noen mindre kosmetiske skader som en ripe eller bulk, og brukermanual følger ikke alltid med. Dersom man ikke bryr seg om produktet ser litt brukt ut kan man få en skikkelig god deal!
Disse produktene har ofte tydelige tegn på at de er blitt brukt og kan har noen skjønnhetsskader som riper eller bulker, men ingen funksjonsfeil. Produktene kan mangle tilbehør, men dette vil komme tydelig frem i produktbeskrivelsen. Disse selges til svært reduserte priser.