Vanlige spørsmål

 

Er alle produkter reproduserte eller brukte?

Vi streber etter å øke gjenbruk av elektronikk. Derfor er de fleste av våre produkter reproduserte eller brukte. Hvilken tilstand de befinner seg i finner du alltid på produktsiden.
Vi selger også nye produkter, for eksempel tilbehør til smarttelefoner og datamaskiner eller hvitevarer. 

Hvordan fungerer Klarna Checkout?

Klarna Checkout er en betalingsløsning der du kan velge følgende betalingsmetode: Klarna Faktura, Klarna konto, kortbetaling eller direkte betaling via internettbank.

Med Klarna Checkout må du bare fylle inn e-postadressen og postnummeret og deretter fullføre kjøpet. Først er kjøpet bekreftet, og deretter velger du hvilken betalingsmetode du vil bruke: Klarna Faktura, Klarna konto, kortbetaling eller direkte betaling via internettbank. Hvis du velger å ikke endre betalingsmåten, blir det Klarna Faktura. Hvis du velger Klarna Faktura, vil en e-faktura sendes til den angitte e-postadressen.

Hvordan vet jeg at kjøpet mitt har gått gjennom?

Du vil motta en epost-bekreftelse ved kjøpet ditt på den angitte e-postadressen. Det kan ta noen minutter før du mottar e-posten.
Hvis du ikke har mottatt en bekreftelses e-post, vennligst kontakt returhuset@giabnordic.no.

Hvorfor har ikke Returhuset gratis frakt og gratis retur?

Returhuset er sammen med morselskapet GIAB et miljøselskap som jobber for å redusere sløsing med jordens ressurser. Gratis frakt og gratis retur skader ikke bare miljøet gjennom godstransporten, men mange nettbutikker ødelegger sine returer fordi det ikke er økonomisk lønnsomt å verifisere og pakke på nytt. Vi anser det derfor som vår plikt å motarbeide normalisering av gratis frakt og gratis retur. Som motpol til dette må du som kunde betale for frakten av de produktene du kjøper og vi hjelper andre nettbutikker med å administrere deres returer, noe som gjør at du kan kjøpe klimaneutrale produkter i et skiftende og spennende sortiment.

Hva koster det å handle på Returhuset.no?

Du betaler et fraktgebyr når du handler hos oss. Fraktgebyret er 199 kr. Hvis du handler for 500 kr eller mer, er frakten gratis. Når du kjøper hvitevarer er det imidlertid alltid en frakt på 490 kr.

Hvor er pakken min?

Det tar ca 3-5 virkedager å få pakken hjem. Du kan enkelt søke etter pakken med pakke-ID.

Kan jeg velge hvilken fraktmetode jeg vil at pakken min skal sendes med?

Vi bruker Bring for all levering av pakken og DB Schenker for all hjemlevering, av for eksempel hvitevarer.

Jeg får påminnelser om å hente en pakke jeg allerede har hentet.

Dette kan skyldes at agenten din har glemt å registrere deg når du hentet pakken din, da blir ikke denne informasjonen oppdatert hos Bring eller hos oss som deretter sender ut påminnelse om pakken. Hvis du får en påminnelse og allerede har hentet pakken, kan du ignorere den.

Kan jeg bestille i utlandet?

Nei, vi har for øyeblikket ingen mulighet til å transportere utenfor Norge. 

Jeg har angret kjøpet mitt, hvordan går jeg videre?

Hvis du vil bruke angreretten, anbefales det at du kontakter Returhuset via e-post til returhuset@giabnordic.no og oppgi bestillingsnummer eller faktura nummer. Dette må gjøres innen 14 dager etter kjøpet. Når du returnerer, er du som kunde ansvarlig for returkostnaden og er ansvarlig for at produktet blir pakket godt og kommer til oss på Returhuset ubeskadiget. Ved angret kjøp tilbakebetales kjøpesummen av produktet tilbake til deg innen 30 dager fra vi mottok produktet. Eventuelle fraktkostnader vil ikke bli refundert.

Hva har jeg for en garanti?

Vi gir 12 måneders garanti på mobiltelefoner, nettbrett og datamaskiner. For hvitevarerene er Returhuset garanti-ansvarlige i 6 måneder, deretter gjelder de eksisterende garantivilkår for hvert produkt fra produsentens garanti.
Garanti vilkårene for hvert produkt finner du på produktets respektive produktside. Les mer under Kjøpsvilkår.